Erop uit!

De Welpen is de speltak van kinderen tussen 7 en 11 jaar. Bij de Welpen is het gezelligheid en avontuur! Vind jij het leuk om in de bossen te spelen en de natuur te ontdekken? Kom dan een keer meedoen bij de Welpen. Elke zaterdag van 11.00 tot 13.00 zijn wij te vinden bij de blokhut. Maar niet alleen daar, ook in de bossen, in het dorp en nog veel meer. Altijd hartstikke spannend.

De leiding staat elke week weer klaar om weer een gave opkomst te draaien. Je weet dus nooit wat je kan verwachten! We zijn constant op zoek naar hulpleiding die ons team kan versterken. Gelukkig hebben we veel vrijwilligers vanuit de Scouts die het leuk vinden om een handje te helpen en zo alvast ervaring op te doen! Ook werken wij met insignes die je kunt verdienen voor op je blouse!

Samen ontdekken

Bij de Welpen van Scouting Berlicum leer je om te gaan met de natuur en doe je echte scoutingactiviteiten zoals knopen en primitief koken. Je leert vooral om met met elkaar te spelen. We houden van avontuur en daar zorgen we ook voor!
De Welpen spelen vooral samen in en om de blokhut. We gaan regelmatig naar de bossen maar zijn ook creatief. Een afwisselend programma zorgt ervoor dat er altijd iets voor jou te beleven is!
De Welpen zijn ook ingedeeld in nesten. Dat is het groepje dat met elkaar het opneemt tegen de andere nesten met bijvoorbeeld een bosspel. Op het zomerkamp wordt dan bekend gemaakt welk nest de felbegeerde kampbeker wint.

Wil je meespelen?

Dat kan! Je bent bij ons altijd welkom. De Welpen draaien op zaterdagochtend van 11.00 tot 13.00
Je kunt altijd bij ons binnenlopen en kan direct meespelen.
Maar om teleurstellingen te voorkomen hebben we liever dat u eerst contact met ons opneemt.
Meer informatie en contactgegeven vindt u allemaal bij info!

Contributie en Kleding

De Welpen dragen een groene blouse met een blauwe das. Maar in de zomermaanden mag een groen Scouting Berlicum shirt ook. Deze zijn apart verkrijgbaar bij Scouting Berlicum zelf en daar krijgt u een paar keer per jaar bericht voor om die te bestellen. Dit is echter niet verplicht. Geef uw kind altijd oude kleren aan en schoenen die vies mogen worden. Scouting speelt niet voor niets in de natuur!

Het tenue kunt u zelf bestellen bij de Scoutshop. Voor meer informatie kijk daarvoor op onze bestelpagina. Overigens vind u daar ook scouting materiaal zoals een matje of een slaapzak.

Bij Scouting Berlicum streven we er naar om de contributie zo laag mogelijk te houden. Dit doen we zodat onze vereniging laagdrempelig blijft en toegankelijk voor iedereen. De contributie voor een heel seizoen bedraagt € 110. Dit is exclusief weekenden en zomerkampen.

Vet! Ik wil meedoen!

Lijkt het je leuk om eens langs te komen? Klik hieronder dan om contact op te nemen!