Scout it out!

De scouts is de groep jongens en meiden van 11 t/m 14 jaar.  Ben jij zelfstandig, stoer, hou je van de natuur en heb je zin in een avontuur? Dan ben je bij de Scouts aan het goede adres en nodigen wij jou van harte uit om eens te komen kijken.
Wij draaien iedere vrijdagavond op de blokhut van 19.00 tot 21.00.

De leiding bestaat uit een evenwichtig team en zorgt elke week weer voor een spannend programma en bereidt de diverse activiteiten goed en zorgvuldig voor.

De Hort op

Ook de scouts wacht ieder jaar weer een fantastisch zomerkamp, en we beperken ons niet slechts tot Nederland, een weekje naar de Belgische Ardennen is ook niet ondenkbaar.
Echt even een week lekker in de natuur leven. Niet meer met het gemak van een blokhut maar zelf het kampterrein opbouwen, elke avond koken op gasbranders óf op het kampvuur en ‘s nachts wacht er vaak nog een avontuur op ze. Naast het zomerkamp gaan we ook aan aantal weekenden in het jaar op kamp en in de meivakantie naar de RSW, de Regionale Scouting Wedstrijden, waar je jouw scouting skills eens kunnen testen tegenover die van de andere scoutinggroepen uit de regio. De laatste jaren staan de scouts steevast in de top 5 en zijn wij twee keer 1e geworden. Een hele prestatie!

Dat wil ik ook!

Dat kan! Je bent bij ons altijd welkom. De Scouts draaien op vrijdagavond van 19.00 tot 21.00
Je kunt altijd bij ons binnenlopen en kan direct meedoen.
Maar om teleurstellingen te voorkomen hebben we liever dat je eerst contact met ons opneemt.
Meer informatie en contactgegeven vind je allemaal bij info!

Contributie en Kleding

De Scouts dragen een beige blouse met een blauwe das. Maar in de zomermaanden mag, met toestemming, een groen Scouting Berlicum shirt ook. Deze zijn apart verkrijgbaar bij Scouting Berlicum zelf en daar krijgt je een paar keer per jaar bericht voor om die te bestellen. Dit is echter niet verplicht. Trek oude schoenen aan en laat je mobieltje thuis! Die heb je tijdens onze opkomst echt niet nodig!

Het tenue kun je zelf bestellen bij de Scoutshop. Voor meer informatie kijk daarvoor op onze bestelpagina. Overigens vind je daar ook scouting materiaal zoals een matje of een slaapzak.

Bij Scouting Berlicum streven we er naar om de contributie zo laag mogelijk te houden. Dit doen we zodat onze vereniging laagdrempelig blijft en toegankelijk voor iedereen. De contributie voor een heel seizoen bedraagt € 110. Dit is exclusief weekenden en zomerkampen.

Lets Go!

Lijkt het je leuk om eens langs te komen? Klik hieronder dan om contact op te nemen!