Wat is Scouting?

Scouting staat voor uitdaging! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen.

meer informatie

Lid worden

Laat je uitdagen en ontdek Scouting! Al vanaf 4,5 jaar is er bij Scouting heel veel te beleven. Hoe ouder je bent, hoe groter en uitdagender het avontuur!

kom een keer meedoen

kleding

Scouting Berlicum heeft een eigen kledinglijn en winkel. Kijk snel hier voor meer informatie en het bestellen van de benodigde tenues, dassen en meer.

Naar de Kleding

FAQ & Steun Scouting Berlicum

vaak gestelde vragen

Doneren?

Scouting Berlicum draait geheel op vrijwilligers. Doordat wij laagdrempelig zijn en willen blijven kunnen wij donaties goed gebruiken! Zo houden we de contributie zo laag mogelijk.

Wat zijn Speltakken?

Bij Scouting draaien we in Speltakken. Dit zijn groepen gebaseerd op leeftijd zodat je altijd bij kinderen van je eigen leeftijd zit. Op dit moment hebben wij Bevers, Welpen, Scouts en Explorers. Kijk voor meer info bij de speltakken in het menu.

Vanaf welke leeftijd?

Kinderen zijn bij ons welkom vanaf 4,5 jaar! We hebben voor iedere leeftijd een speltak!

Kun je proefdraaien?

Ja graag zelfs! Kinderen mogen altijd 3x gratis komen kijken zonder verplichtingen.

Wat kost het?

Een volledig seizoen kost op dit moment € 110,-.
Dit is zonder kampen en kleding

Wanneer draaien jullie?

Vrijdag avond van 19.00 tot 21.00:
– Scouts (11 -15 jaar)
– Explorers (15 – 18 jaar)

Zaterdagochtend van 9.15 tot 10.45
– Bevers (4,5 – 7 jaar)
Zaterdagochtend van 11.00 tot 13.00
– Welpen (7 – 11 jaar)

Is de blokhut te huren?

Nee, het is helaas niet mogelijk om onze blokhut te huren. Mailen daarover heeft geen zin.

Is de blouse verplicht?

Ja, het uniform is onderdeel van het scoutingspel. Hierop komen de verdiende insignes en zijn we herkenbaar naar de samenleving.

JOUW STEUN IS NODIG

Scouting Berlicum biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen.

Hiernaast kun je een bedrag doneren voor de Bouw van onze nieuwe blokhut en het voortbestaan van onze vereniging.

Zo bouw je mee aan onze toekomst!

DIGItaal doneren

Ondertussen op onze Socials...